Az értékesítési csatornák

Az értékesítési csatornák közül Kínában szinte minden lehetséges megoldás megtalálható. Az ország népessége, településeinek száma, mérete, a városok és a falvak között lévő különbségek indokolttá teszik a hagyományosan komoly kereskedői kultúrával rendelkező országban az összes ismert értékesítési csatornameglétét.

 

FMCG termékek esetén ajánlatos szupermarketláncokkal felvenni a kapcsolatot, ilyen esetekben az értékesítési volumen nagysága tud magyar vállalkozásoknak gondot okozni. Piacra lépés esetén ajánlott megbízható, a piacot jól ismerő helyi ügynök, vagy ügynökségbevonása.

 

Kínában az utóbbi néhány évben rendkívüli módon elterjedtek az online értékesítési csatornák. Ezek közül a legismertebbek: Jingdong (JD), Alibaba, Tmall. Ezek a cégek a kínai üzleti élet leggyorsabban fejlődő vállalkozásai, tulajdonosaik a leggazdagabb üzletemberek. A mobiltelefonról elérhető internet, és a telefonokról vezérelhető alkalmazások elterjedésével a „boltok” kínálata a fogyasztók zsebébe került. Áttörést jelentett az e-kereskedelem számára a mobiltelefonos fizetési rendszerek (Alipay, Wechat) elterjedése is.

A kínai nagyvárosokban mindennapos látvány a bevásárló applikációkkal időt elütő emberek látványa. A háztartások egyre nagyobb többsége ezeken a platformokon intézi akár mindennapos háztartási, akár nagyobb értékű beszerzéseit, a beszerzett áru kézbesítése akár fél órán belül is megtörténhet, de az ország másik végéről rendelt áru is megérkezik néhány napon belül. Az online értékesítés várhatóan egyre bővülő értékesítési csatornának bizonyul majd.

 

A kínai piacon – főként kezdetekben – a személyes megjelenés vagy a helyi képviselet kiemelten fontos lehet. Amennyiben erre az adott vállalatnak nincsen lehetősége, a legjobb esetben is csak hosszú, sokszor éveken át tartó piacépítés útján számíthat csak áttörésre a piacon.

 

 

Milyen díjakat és folyamatokat kell fizetni a Tmallba való belépéshez?

A Tmall egy drága e-kereskedelmi platform, amelyen értékesíteni lehet! itt van egy bontás a költségekről

Adja meg a Tmall díjakat:

A Tmall díjai meglehetősen drágák lehetnek, ha ott szeretné eladni termékeit. Azonban általában megéri, ha megfelelő stratégiával rendelkezik.

  • Egy Tmall Flagship Store ára 50,000 RMB és 100,000 RMB között van.
  • Piactér: 100,000 RMB és 150,000 RMB között
  • A műszaki szolgáltatások évente 30 000 és 60 000 RMB közötti összegbe kerülnek.
  • A Tmall értékesítési jutalék az értékesítés 0,5% és 10% között lehet, de általában 2% és 5,5% között van.
  • Végül, de nem utolsósorban az Alipay az Alibaba kínai leányvállalata. Ez azt jelenti, hogy az Alipay az Ön teljes forgalmának 1%-át teszi ki.

Vegye fel velünk a kapcsolatot, és egyik hazai szakértőnk segíthet Önnek.

A Tmall Global áruház regisztrációjának díjai

A Tmall global 8 000-25 000 USD letétbe helyezését írja elő, az üzlet formátumától függően. A Tmall éves szolgáltatási díjat is felszámít, amely a termékkategóriától függ, és 5000 és 10 000 USD között mozoghat.

A forgalmazók választhatják, hogy mentesülnek e díjak alól, vagy csak a díj felét fizetik, ha elérik a Tmall értékesítési céljait. A Tmall 5%-ot jutalékként is megtart.

A Tmall.com és a Tmall Global közös követelményeinek listája

A Tmall megköveteli, hogy a kereskedők hivatalos kínai dokumentumokkal rendelkezzenek, és a termékek a helyi hatóságoknál legyenek regisztrálva, hogy bejegyezhessék cégüket. A Tmall külföldi márkái többnyire nemzetközi és F500-as márkák, amelyeknek már van egy létező egységük Kínában. Segítünk Önnek bejegyeztetni kínai cégét és engedélyt szerezni termékei számára.

  • Küldje el a termékinformációkat, és várjon az ellenőrzésre. Ez legfeljebb 10 munkanapot vesz igénybe.
  • Regisztráljon Alipay-számlát külföldön. Az offline igénylés körülbelül hét-tíz napot vesz igénybe.
  • Írja alá a megállapodást, majd fizesse be az éves díjat és a letétet. A megállapodás körülbelül hét-tíz napig tart.
  • Nyissa ki a boltot. Regisztrálnia kell egy fiókot a Tmall Globalnál, ki kell töltenie egy tesztet, termékeket kell hozzáadnia, és el kell indítania az áruházat.

Szükségem van-e üzleti engedélyre a szépségápolási márkám regisztrálásához a Tmallon?

Sok ügyfelünk kérdezte tőlünk, hogy szükségük van-e üzleti engedélyre a Tmall Global és a Tmall Global oldalon történő értékesítéshez. Mint említettük, a Tmall csak Kínában letelepedett cégek számára készült. Ezért a Tmallon való értékesítéshez üzleti engedélyre lesz szüksége. Ez azt hivatott bizonyítani, hogy Ön valóban Kínában van. Nem szükséges üzleti engedély, ha a Tmall Globalon értékesít, amely olyan külföldi vállalatok számára készült, amelyek nem Kínában rendelkeznek lakóhellyel.

Tmall áruház regisztrálása, Melyik a legjobb a márkája számára?

A márkák háromféle üzletet nyithatnak: (Zászlóshajó üzlet), Engedélyezett üzlet (Speciális üzlet) és Speciális üzlet (Speciális üzlet).

Tmall zászlóshajó üzlet

Amikor egy kereskedő megnyitja a Tmall.com kirakatát, vagy ő a márkatulajdonos, vagy kizárólagos felhatalmazással rendelkezik tőle.

A zászlóshajó üzletek a következő feltételek mellett nyithatók meg:

  1. Az üzletet nyitó kereskedő nyitja meg az üzletet, és az üzlet egy márka számára működik.
  2. Az üzletet megnyitó kereskedőnek jóvá kell hagynia az eladást, és több márka nevében kell eljárnia.
  3. Az üzlet egy többmárkás piactér képviselőjeként működik, amely az üzletet nyitó kereskedő tulajdonában van. A Tmall jóváhagyása szükséges.

Tmall engedélyezett üzlet

A Tmall.com üzlet megnyitásához a kereskedőnek rendelkeznie kell a márkatulajdonos engedélyezési dokumentumaival.

Ezek azok a feltételek, amelyek mellett az engedélyezett üzletek megnyithatók:

  1. Márkás termékeket csak akkor értékesíthet, ha erre felhatalmazással rendelkezik.
  2. Egy üzlet több márka termékeit is értékesítheti, de ehhez a Tmall külön engedélye szükséges.

Az engedélyezési dokumentumokra (védjegyjogosult) nem vonatkozhatnak regionális korlátozások. Továbbá az érvényességi idő nem járhat le 2013. december 31. előtt.

Tmall Specialty Store

Egy kereskedő ugyanazon termékkategórián belül két vagy több márka termékeit is értékesítheti.

Ezek azok a körülmények, amikor szaküzleteket lehet nyitni:

  1. A kereskedő nem tulajdonosa az áruház által értékesített márkáknak.
  2. A kereskedő tulajdonában van az üzlet márkája vagy védjegye. Az üzlet azonban más márkájú termékeket is árul.
  3. A kereskedő az üzletben termékeket értékesíthet.

Egy kereskedő egy termékkategóriában csak egy szaküzletre pályázhat.

Enter Tmall – Gyakran ismételt kérdés

  • Mi a különbség a Tmall és a Tmall Global között? A Tmall Globalhoz nem szükséges kínai bankszámlát vagy céget létrehozni. Ha a Tmall Global előtt kínai fogyasztóknak értékesített, akkor erre szükség volt. Ez jó választássá teszi a márkák számára, amelyek ki akarják próbálni a vizet.
  • Muszáj a Tmallt választanom, ha Kínában akarok árut értékesíteni? A Tmall nem az egyetlen népszerű e-kereskedelmi oldal Kínában. Számos olyan e-kereskedelmi oldal létezik, amely nemcsak a marketingstratégiák, hanem az ár szempontjából is megfelelőbb lehet az Ön cége számára. A Tmall piacvezető Kínában, így a termékek ott történő értékesítése nagyon drága és megfizethetetlen lehet a kisebb vállalkozások számára. Javasoljuk, hogy ha van rá pénze, akkor a Tmallon indítsa el vállalkozását. Az útja kifizetődő lesz, ha dolgozik a boltjában, a helyszínen kívüli marketinggel és a helyszínen.
  • Mi az a Tmall-partner, és miért érdemes vele együttműködni? A Tmall partnerprogramja lehetővé teszi az Alibaba számára, hogy megbízható harmadik feleken, például a hozzánk hasonló ügynökségeken keresztül szolgáltatásokat és platformokat biztosítson az eladók számára. Ezek a partnerek segíthetnek a logisztikában, marketingben, IP-védelmi technológiafejlesztésben, tartalomlokalizációban stb.

A Tmall az olyan nagy márkák preferált választása, amelyek identitást akarnak kialakítani a platformon anélkül, hogy vállalniuk kellene a fogyasztói interakció kockázatát. Bár a Taobao a kisebb cégek számára könnyebben elérhető, mint a Tmall, több vásárlóval és ezáltal nagyobb növekedési potenciállal rendelkezik. A Taobao lehet a megfelelő platform az Ön cége számára, ha úgy gondolja, hogy a legjobban tudja pozicionálni vállalkozását egy olyan platformon, amely a spontán és impulzív vásárlási szokásairól ismert.

 

Mid-Autumn_Festival-beijing
Ünnepnapok
Ünnepnapok    Hagyományos ünnepek Kínai holdújév (7 napos tavaszünnep, ázsiai újév): első holdhónap...
Megnézem
UURW7198
Piacra lépés
Piacra lépési nehézségek   Kínában egészen más üzleti kultúra és szokásrendszer alakítja a gondolkodást,...
Megnézem
de0fa4b8-9e50-4cc0-a8cd-1742390a8b11
Országismertető
Fontosabb gazdasági mutatók         Mutató megnevezése Mértékegység 2015 2016 2017 2018 2019 GDP...
Megnézem
cegformak
Cégalapítási szabályok
Cégalapítási szabályok, társasági formák, cégbejegyzés adminisztrációs igénye     Kínában a cégalapítás...
Megnézem
térkép1
Kiemelt ágazatok
Kiemelt ágazatok   Turizmus 2019-ben összesen majdnem 155 millió látogatást tettek kínai állampolgárok...
Megnézem
jogi-01-cl
Jogszabályi háttér
Jogszabályi háttér bemutatása   Kínában a cégalapítást több törvény, jogszabály és rendelkezés szabályozza....
Megnézem
Bocsánat - nő
Etikett
Üzleti környezetre, üzleti kultúrára vonatkozó tudnivalók (interkulturális, protokoll) Üdvözlés, mindennapi...
Megnézem
terkep
Kína befektetés-ösztönzés
Kína befektetés-ösztönzési rendszerének bemutatása     Kína adókedvezményeket biztosít a gazdaság kiemelt...
Megnézem
kina-magyar
Kutatási tevékenység
Kínai–Magyar Kulturális, Gazdasági és Külpolitikai Kutatóintézet       A Kutatóintézet célja   Az intézet...
Megnézem
tm-global
Az értékesítési csatornák
Az értékesítési csatornák közül Kínában szinte minden lehetséges megoldás megtalálható. Az ország népessége,...
Megnézem
Scroll to Top